Protestantse Kerk in Nederland. Je komt als geroepen.


De Protestantse Kerk in Nederland is een vindplaats van geloof, hoop en liefde. Maar ook een plek waar je boeiende uitdagingen vindt. In veel verschillende vakgebieden. Bij de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk ondersteunen 200 mensen met hart en ziel de kerk en iedereen die daarbinnen werkt. Daarnaast verricht deze dienstenorganisatie aansprekende activiteiten in binnen- en buitenland om christelijke gemeenschappen te helpen zichtbaar te zijn in hun omgeving.

Zelfs onder de leden van de Protestantse Kerk in Nederland zijn de loopbaanmogelijkheden bij de dienstenorganisatie onvoldoende bekend. Om die reden deed de Protestantse Kerk in Nederland een beroep op Macknificent Arbeidsmarktcommunicatie. De vraag: ontwikkel een geloofwaardige campagne die ervoor zorgt dat leden van de Protestantse Kerk in Nederland aan de dienstenorganisatie denken, zodra zij een stap in hun loopbaan overwegen.

Op basis van het thema ‘Je komt als geroepen’ ontwikkelden wij een hele menselijke campagne, waarin medewerkers van de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk in Nederland vertellen waarom werk voor de kerk zo boeiend is. In zes verschillende video’s worden deze verhalen gedeeld. Daarnaast creëerden wij kleurrijke uitingen in print (o.a. Trouw, Reformatorisch Dagblad, RD Magazine, Visie, Eva, NCRV-gids) en voor social media (Facebook en Instagram) waarin verschillende vakgebieden worden aangestipt (o.a. marketingcommunicatie, finance, relatiemanagement, eventorganisatie).

Deze Employer Branding campagne laat je zien én voelen dat uitdaging en zingeving hand in hand gaan bij de Protestantse Kerk in Nederland.

Zes mensen, zes inspirerende verhalen over werk voor de kerk.


De afgebakende doelgroep (meelevende leden van de Protestantse Kerk in Nederland) maakte de mediakeuze eenvoudig.